Image default
Baantjes Blog

Boost je business met een online marketing bureau

Zaken doen en ondernemen gaan tegenwoordig heel anders dan vroeger. Zaken als marketing en growth hacking worden steeds belangrijker om te zorgen dat jij klanten krijgt. Waar het vroeger nog volstond om een marketeer in dienst te nemen is het nu veel beter om een online marketing bureau in te schakelen voor jouw business. Zo'n externe partner heeft namelijk veel meer kennis, ervaring en focus om jouw marketing werkzaamheden uit te voeren.

Wat doet een online marketing bureau?

Online marketing is voor veel mensen een zeer abstracte wereld. Vrijwel iedereen weet dat het een belangrijk onderdeel is voor elk bedrijf, maar als je ze vraagt waaróm dit zo is, dan weten ze niet zo gauw een antwoord te geven. Dit is begrijpelijk, want de online marketing beslaat een breed gebied met veel specialisaties. Wat doet een marketingbureau dan eigenlijk? Een aantal onderdelen waar je aan kunt denken is SEO, SEA, contentmarketing en influencermarketing. We zullen alle begrippen wat beter toelichten.

Search engine optimalisation

SEO betekent dus search enging otpimalisation, oftewel: zoekmachineoptimalisatie. Zoekmachine optimalisatie is letterlijk het optimaliseren van jouw website zodat zoekmachines zoals Google deze kunnen lezen. Je moet elke website zien als een boek met een titel, hoofdstukken, paragrafen en eventuele sub paragrafen. Dit is een logische structuur die zorgt voor overzicht en duidelijkheid. Echter wordt dit vaak vergeten bij het inrichten van een website.

Google advertenties

SEA gaat over het plaatsen van advertenties binnen Google. Het is geen geheim dat je actief dient te adverteren om online op te vallen. Maar dit is niet zo makkelijk als het klinkt. Mensen voeren wereldwijd miljarden zoekopdrachten uit per dag met behulp van Google. Het is dan ook vanzelfsprekend dat dit het platform is waarin je wilt opvallen. Doormiddel van de tool Google Ads (voorheen Google AdWords) klim je achter de knoppen van het online adverteren. Maar pas op, het is uiterst makkelijk om onnodig veel geld te verliezen door het onjuist instellen van campagnes! Een SEA-specialist binnen een marketingbureau kan dit voor jou optimaliseren. Die weet precies aan welke knoppen gedraaid moet worden om advertenties zo efficiënt mogelijk te tonen aan de juiste doelgroep tegen de voordeligste prijs.

Content- en influencermarketing

Als laatste zijn content- en influencermarketing belangrijk voor het promoten van je bedrijf. Want influencers zijn de moderne manier van mond-tot-mond-reclame en contentmarketing zorgt er voor dat je website je doelgroep voorziet van de juiste informatie, op de juiste manier. Contentmarketing wil dus zeggen dat de content van de website geoptimaliseerd en aangevuld wordt met waardevolle informatie die Google kan lezen en zal koppelen aan de juiste zoekopdrachten. Teksten worden doormiddel van copywriting aangevuld en eventueel herschreven. Copywriting is een manier van schrijven waardoor een tekst duidelijk is voor zowel mens als robot (zoekmachine) en maakt gebruik van een juiste koppenstructuur, subtiele herhaling van zoekwoorden en sterke call-to-actions (CTA’s) zonder oprechtheid en leesvriendelijkheid te verliezen.

Genoeg redenen dus om een online marketing bureau in te schakelen voor je bedrijf. Tenzij je zelf alles wil leren, maar daar gaat wel veel tijd in zitten.

 

Related posts

Badmode grote maten voor iedereen!

Ricardo

Nubikk schoenen ideaal voor dames

Ricardo

De zomer in je bol

Ricardo